|
|
|
|
O wszystkim!
Sport - Muzyka - Filmy - Gry |
|
|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Razor
Administrator
Dołączył: 03 Sie 2006
Posty: 643 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 15:36, 11 Sie 2006 |
|
|
Dyskwalifikacja Kubicy:
Dyskwalifikacja Roberta Kubicy spowodowana była nadmiernym zużyciem ogumienia. Opony naszego jedynaka w F1 straciły 5,5 kg swojej pierwotnej masy ujawnił portal SPEEDtv.com. Badaniu poddano także bolid Heidfelda, ale ten nie wykazał odstępstwa od normy.
Po wyścigu bolid Kubicy został poddany oficjalnemu ważeniu, podczas którego wyszło, że jego masa jest bardzo bliska minimalnych 600 kg. Jo Bauer z FIA zdecydował, że z bolidu należy spuścić resztkę paliwa, żeby zobaczyć jaka jest faktyczna masa samochodu. Tak dokładne ważenia odbywają się sporadycznie i ostatni raz zostało przeprowadzone w zeszłym roku, na Imoli, a „ofiarami” nadgorliwości sędziów stali się kierowcy BAR.
Bolid F1 musi ważyć 600 kg bez paliwa. Jeśli waży mniej FIA ma prawo uważać, że kierowca jest w stanie jechać poniżej limitu wagowego w trakcie wyścigu, między tankowaniami, a to się może przekładać na lepsze czasu. Samochód Kubic z resztką paliwa ważył 602 kg, a po spuszczeniu paliwa okazało się, że do magicznej granicy brakuje mu dwóch kg. BMW Sauber jak każdy team F1 dysponuje trzema typami opon: slick (na suchą nawierzchnie), intermediate (opony przejściowe) i full wet (na mokrą nawierzchnię). Wszystkie typy ważą tyle samo, ale wszyscy wiedzą, że opony intermediate najszybciej tracą masę, wiec inżynierowie mogli wcześniej dołożyć dwa kilogramy obciążenia, by mieć pewność, że bolid przejdzie oficjalne ważenie.
Jak się później okazało, nawet dołożenie dwukilogramowego balastu nie pomogło by zbyt wiele podczas ważenia. Kubica po przymusowym postoju na 18. okrążeniu, musiał jechać do mety na jednym komplecie opon, które pokonały dwa razy dłuższy dystans niż zwykle. Kiedy Polak zjechał do boksu okazało się, że intermediate’y zmieniły się w slicki. Dołożenie dwóch kilo nic by nie dało, bo opony straciły łącznie 5,5 kg.
FIA zdecydowała się spuścić paliwo także z bolidu Nicka Heidfelda, który skończył wyścig na slickach. Wynik nie wykazał odstępstwa od normy. Potem założono na koła samochodu Heidfelda opony typu intermediate, których używał podczas wyścigu, by sprawdzić, czy i w tym przypadku spełniały wymagania. Okazało się, że nie było z tym problemu. Wniosek był jeden. Kubica za długo jechał na jednym komplecie opon.
Co ciekawe, Michael Schumacher jeździł na oponach typu intermediate tyle samo czasu co Kubica. Bolid siedmiokrotnego Mistrza Świata nie wzbudził jednak podejrzeń sędziów, bo ukończył wyścig w garażach na trzy okrążenia przed metą i na marnym dziewiątym miejscu, więc nikomu nie przyszło do głowy by spuszczać paliwo. Taka ironia losu, że to właśnie Schumacher skorzystał najwięcej na dyskwalifikacji naszego rodaka, gdyż przesunął się na ósme miejsce, zdobył jeden punkt i zmniejszył stratę do Fernando Alonso do dziesięciu punktów. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Razor dnia Pią 17:29, 25 Sie 2006, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
Lolek
Dołączył: 04 Sie 2006
Posty: 39 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Barcice
|
Wysłany:
Pią 15:38, 11 Sie 2006 |
|
|
Schumacher miał po prostu szczęście...ale Kubica pokazał klase. Będzie mistrzem!! |
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
M@RCIN
Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 62 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Włocławka
|
Wysłany:
Pią 20:14, 11 Sie 2006 |
|
|
Yeah! Schumacher wymiata |
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
Razor
Administrator
Dołączył: 03 Sie 2006
Posty: 643 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 10:53, 12 Sie 2006 |
|
|
Taaa...Schumi już się wyszumiał...hehe...czas na Kubice |
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
|